live day by day

I lördags red jag både cornea och adena.
Jag red ut med cornea och tog med mig sloggo (fredrik och thereses hund). det var faktiskt riktigt mysigt! Vi skrittade bara men vad gör det?! Sloggo är dock världens segaste labbe! Han stanna och pissa typ var fjärde meter.. Så som ni kanske förstår tog det ganska lång tid. Var lite stel i kroppen redan i lördags, även då lindad vad pga muskelkramper som vägrade släppa. När jag sedan red adena vart det såklart bråk! Hon tycker inte det är kul att skritträna! Jag rider ibland på en harvad liten åkerplätt för att det ska bli lite tungt för hästarna, speciellt när de bråkar. Men iaf.. I lördags vart hon sur på mig för jag tvingade henne att gå på en liten hörnvolt så hon började backa. Snabbt. Det adena missade var att det var en fåra dit hon backade som var någon cm djup. Så när adena backade argt så helt plötsligt ramlade hon ner på bakhasarna och rumpan. Jag märkte att jag tappade balansen och släppte tyglarna eftersom jag ramlade baklänges. Jag är så glad över att adena återfick sin balans! Själv ramlade jag och slog i huvudet och ryggen+ bet mig i läppen så det började blöda.. Men satan vad ont i kroppen jag fick efter det. Stel i alla muskler och fick ont bara jag rörde mig. Mådde väldigt illa där på kvällen så jag gick och lade mig innan 10.

I söndags red jag bara adena och det var jobbigt nog. Tänkte filma så ni skulle se men det gick inte med ljuset. men hon skötte sig mycket bättre. igår! bara stegra någon gång.. resten var dock som vanligt! efter jag skritttränat adena färdigt lär jag kunna rida vilken häst som helst! no kidding!

nu sitter jag iaf på bussen och har ont i hela kroppen. ser skolan och blir lite depp eftersom det är en hel vecka skola :|


Va du kämpar med dina pollar:) har du gjort blogg designen själv?!

Svar: jo. jag hoppas mitt kämpande kommer gå till nytta någon gång!
nej Designen är gjord av en kompis, Emilia (Teamce.blogg.se). hon är verkligen jätte duktig! :)
Matilda

2013-01-05 // 14:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback