Sjuk

Förkyld, men vad fan gör det?! Alvedon och nässpray så blir allt bra! Eftersom jag varit i Falköping i 14 dagar så har jag inte ridit Adena på över två veckor så jag ansåg att det var dags nu! tänkte träna form och galopper.. men vi sattsade mest på galoppen eftersom hon var lite för ivrig för att gå i form och jag inte har listat ut HUR man får HENNE i form.. för Adena är inte som alla andra hästar! Adena tar ju inte Vänster galopp ordentligt så det var ju prion att få henne att ta den så jag slipper vara oroligt för att gå omkull bla. Volter är otroligt bra för att träna galopper eftersom de måste ta rätt galopp för att inte gå omkull. så tänkte jag iaf! Adena testade limbo eller ngt för hon lutade sig mer och mer åt vänster ju längre vi gick på volt och vägrade räta på sig! jävla häst! vi ska fortsätta i morgon!

Cornea gick omkull i hagen idag! Min 23 åriga gamla varmblodstravare! hon fick fnatt när jag skulle klappa henne och kastade sig undan och galopperade några steg innan hon skulle slå bakut. när hon skulle slå bakuten vek sig frambenen så hon gjorde en kullerbytta och bara låg med benen rätt upp i typ 3 sekunder (vilket kändes som en evighet!) innan hon reste sig upp! hon var otroligt vinglig idag vilket är oroväckande enligt mig! tur att jag inte tränar med henne! hon och jag tar bara skrittturer! ;)

körde även slalom träning med siri idag! hon börjar bli grym på sina ingångar nu! skönt efter 3 års träning ;) fina älsklingen ;) Silver fick bara lite repition på trixen han kan ;) älskade vovvar! :) ska så fort alla djur flyttar ut ur stalet fixa box år fjordingarna och dela av häst hagen och ta hem fjordingarna hit igen ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback