Mitt 2012

Januari 

I Januari hände det faktikst inte så mycket. jobbad Maxi en hel del men inte mycket mer än så
 
Februari

7 Feb fyllde jag 15 år men annars hände det väll inte så hemskt mycket
 
Mars

I slutet av Mars vart vi spekulanter på en arendegård med 115 tackor i byn. 
 
April

Massor av lammungar föddes varenda dag. 
Jag fick en Westernsadel av han som egentligen äger Lammgården som vi arenderar.
många härliga uteritter med finaste Maxi.
Jag får ÄNTLIGEN börja leta efter en till häst med högsta budjet 10 000. Hittar flera underbara hästar som jag tyvärr inte klickade med. sedan äntligen på påsklovet hittar jag två Varmblodstravare 16 respektive 23 år gammla för ynka 150 tsm inkl utrustning. provrider dem samma vecka.
Åker med Yo!Bana projektet till Åland på Ålandfilm Camp i 4 dagar. träffade massor av underbara nya människor och så en hel del nya platser. åker även (som jag kommer ihåg) Gotlandsflyg första gången och allra första gången båt till åland med stor buffe! 
Söndagen den 22 April var en av de bästa dagarna i Mitt liv. Jag köper Adena Rang och Cornea för 1500 kr och tar hem dem till mig. såklart vart det bråk i över en månad om rangen i hagen men jag var ändå överlycklig. kanske inte en skimmel connemara men två absoluta drömhästar. jag sa till mamma den dagen "nobody can stop me now!". 
jobbar även bort adenas skräck för att röra huvudet (stolt matte som en vecka efter hemkomst kan pussa hästen på mulen utan att riskera livsfara)
 
Maj

nya hästar betyder nya rutiner. Mat oftare men mycket mer jobb och skojj. 
 
Juni
den 14 slutar skolan och det firas med häst och vagn med de gula.
sommarlovet fylls med hästar innan det är dags att åka till Fäboden.. 
 
Juli

sex dagars tävling med Siri och uppflyttning till klass två i hopp. Samma tävling vart siri Attakerad av en hund när vi (som tur var) inte var på banan vilket betyder att det kommer en undersökning om detta av skk. Tillbringar hela tävlingar och lite andra dagar i Uppsala med en vän och hennes familj (riktigt härligt!) 
Besöker även Håkas Gård en hel dag bara för att få 'lukta häst'.
 
Augusti

I Början av Aug. var det tävling igen med Siri. denna gång en pinne i Agility. upptäckte att klass två inte var en dans på rosor.
åker hem i slutet av Augusti, några dagar innan skolan så man hinner umgås med hästarna. Träffar Malin (kompis=
 
September

Byter skola i September från Klinteskolan till Solbergaskolan. underbar känsla! 
Hoppar med adena och får en som faktiskt filmar. inser att jag och Adena behöver träna mycket mer.
Helvetet med Adenas skritt bryter ut totlat och det blir bara jobigt att rida.
praktiserar hos Tommy med underbara Emma (kompis) i två hela veckor inkl western Sm skit kul! får även sommar jobb där till 2013. kommer hem och försöker jobba med en vilding i vinterpäls. 
 
Oktober

jag startar upp Ssmile.blogg.se den 10e okt. 
pratar med Adenas förr förra ryttare och får bra tips om min galning. får även lite gamla bilder på prinsessan.
åker och hälsar på Tommy igen samt GeKå:s
Första lammjobbet med Adena, gick super.
Maxi blir halt
 
November

Börjar skrittträna med adena som tycker det är allt annat än kul och stegrar hela tiden. 
november vaqrt det pannlampa ridning eftersom man var hemma vid 5 nästan varenda dag..
 
Dencember
 

adevent och stuff. inget kul förutom fortsatt skrittträning. börjar kunna trava men får bakslag i mellan åt. 
JUl och kul borde inte få vara i samam mening. ganska helt ok ändå. fick ny mobil, pläd och lite annat i julklapp. ingen ridning under julhelgen. 
27e försvinner snön och jag börjar rida och jogga.
maxi blivit frisk men börjar halta igen.
Nyår firades med gudföräldrarna...
 
kort sammanfattnign av 2012
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback